In Statele Unite, miresele isi cumpara deja rochia in rate, renunta la tortul de nunta cu 5 etaje sau se casatoresc la mall, pentru ca e mult mai ieftin. Iar multe dintre cele care inca si-au permis luxul unei nunti ca in poveste s-au trezit peste noapte ca magazinele de unde isi retinusera rochiile au dat faliment, cum e cazul magazinului La Bella Sposa din North Carolina.
Acelasi lucru s-a intamplat si cu cateva restaurante care si-au inchis usile dupa ce cuplurile ce rezervasera seara nuntii platisera deja in avans mii de dolari. In Rockwall, Texas, mirii au ramas chiar si fara locul in care urmau sa-si rosteasca juramintele, pentru ca cea mai populara capela din oras s-a inchis.
Si in Romania se resimte criza, insa nu la fel de acut. Desi este posibil ca, pe termen lung, numarul clientilor cu venituri medii sa scada, agentiile organizatoare de astfel de evenimente raman optimiste.
"Nu cred ca "piata nuntilor" va fi afectata grav de criza, cel putin in prima jumatate a acestui an. Cel mult va scadea numarul de invitati sau se vor reduce cheltuielile pentru pachetele de decoratiuni, pentru cei cu venituri medii. In cazul clientilor cu venituri mari nu se observa nicio schimbare", spune Dan Banner, proprietarul agentiei organizatoare de nunti Banner.
Dar pentru a se pune la adapost de zile negre, agentia Banner s-a pregatit deja cu o oferta de... nunti in rate.
Si directorul companiei Bon Mariage, Alin Caraman, spune ca cei care au planuit deja nunti fastuoase nu-si vor schimba planurile cu nimic, mai ales ca se pune si problema presiunii sociale.
"Totusi, anul acesta, mai putine cupluri - cu 30% - au platit in avans pentru locatii si servicii de nunta, pentru ca stau in expectativa sa vada ce o sa se intample cu recesiunea".
Lucretia Ivan, Junior Manager la compania PinkHouse Events, spune ca, odata cu recesiunea, compania de