Ponderea ocupata de cheltuielile cu mancarea si bautura in bugetul familiei din Romania continua sa fie ridicata, de aproximativ 40%, potrivit unui studiu comparativ intre tarile europene privind schimbarile de comportament ale consumatorului in vremuri de criza realizat de compania GfK in februarie 2009. “Desi unele pareri vehiculate in piata in ultima vreme estimeaza ca romanii nu vor reduce consumul de bunuri de larg consum, ci vor taia din alte categorii de cheltuieli, nu cred ca este
Ponderea ocupata de cheltuielile cu mancarea si bautura in bugetul familiei din Romania continua sa fie ridicata, de aproximativ 40%, potrivit unui studiu comparativ intre tarile europene privind schimbarile de comportament ale consumatorului in vremuri de criza realizat de compania GfK in februarie 2009.
“Desi unele pareri vehiculate in piata in ultima vreme estimeaza ca romanii nu vor reduce consumul de bunuri de larg consum, ci vor taia din alte categorii de cheltuieli, nu cred ca este bine sa ne bazam prea mult pe aceasta ipoteza”, a declarat insa Andi Dumitrescu, managing director GfK Romania.
In acelasi timp, consumatorii din Europa de Est au ales sa cumpere volume mai mari si produse mai scumpe, cu toate ca cei din Europa de Vest s-au orientat anul trecut spre produse mai ieftine.
Dintre tarile Europei de Vest analizate, cea care a cunoscut cea mai mare rata a inflatiei la alimente este Marea Britanie (9,3%). Aici, consumatorii nu au absorbit in totalitate cresterea preturilor si au cheltuit doar cu 6,3% mai mult din buzunar pentru astfel de produse, sporindu-si totodata volumul de produse cumparat cu 1% si trecand in acelasi timp la marci mai ieftine.
Asadar, consumatorii din Marea Britanie, confruntati cu preturi mai mari, si-au mentinut nivelul consumului, dar cumparand produse mai ieftine. La fel au reactionat si italienii si nemtii, care a