Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, afirma ca proiectele de strapungeri catre autostrada A1 (Splaiul Independentei - autostrada Bucuresti-Pitesti) si catre autostrada A2 (soseaua Vitan-Barzesti - Splaiul Dambovitei - Autostrada Bucuresti-Constanta) nu mai sunt o prioritate pentru Primaria Capitalei, din cauza costurilor foarte ridicate privind exproprierile, estimate la circa 350-400 mil. euro.
Oprescu spune ca are un buget de circa un miliard de euro pentru investitii, insa va fi mai cumpatat in alegerea proiectelor pe care le va continua, majoritatea fiind doar in pragul de intentie. Printre prioritatile lui Oprescu se numara pasajul Basarab, complexul sportiv Lia Manoliu, parcarile subterane si autostrada suspendata.
Strapungerea catre autostrada Bucuresti-Pitesti dinspre Splaiul Independentei urma sa aiba 8 kilometri, contractul fiind semnat in 2007 cu firmele Max Bogl (Germania) - lider al asocierii, Astaldi (Italia), Euroconstruct Trading 98, Tehnologica Radion si SC Proiect avand o valoare de circa 170 mil. euro, in timp ce pentru strapungerea catre A2 avea o valoare de 68 mil. euro.
"Nu vreau sa mai fac greseala sa dam drumul la un proiect la care nu putem asigura fondurile necesare exproprierii", a declarat Oprescu intr-un interviu acordat ZF. Cele doua proiecte erau vazute de urbanisti drept solutii la decongestionarea traficului la iesirea din Capitala, mai ales in Cartierul Militari unde cozile se intind in fiecare zi pe cativa kilometri.
Primarul general considera ca ar avea nevoie de circa 10 miliarde de euro in urmatorii trei ani pentru a finaliza proiectele de infrastructura deja incepute si pentru a incepe altele noi.
Insa pentru ca nu detine acesti bani, Oprescu va derula majoritatea proiectelor prin concesiune sau prin atragerea de fonduri structurale.
"In perioade de criza trebuie derulata o eval