Telenovelele au urcat audienţa Kanal D pe a patra poziţie în mediu urban. TVR 1 a coborât pe treapta a noua în topul audienţei în mediul urban. Realitatea TV şi-a consolidat poziţia a treia în sondaje. Acasă TV şi-a permis „o pauză de respiraţie”. Ianuarie şi-a respectat şi în acest an statutul de lună cu un consum ridicat de televiziune. După agitaţia din decembrie, datorată şi investiţiilor publicitare reduse, prima lună a anului se anunţa liniştită în sondajele de audienţă. N-a fost aşa... TVR 1 şi-a continua „cursa infernală” spre subsolul audienţelor. Deşi ratingul său a crescut faţă de luna precedentă cu 4,6% în mediu urban, canalul public a ajuns a noua televiziune în ierarhia audienţei (măsurată pe parcursul unei zile). Cu o medie de 114.000 de telespectatori pe minut în urban, TVR 1 a devenit coleg (de suferinţă) cu Antena 3. În intervalul orar 19 – 23 (prime-time), audienţa TVR 1 a crescut cu 4,3%, dar se află în spatele posturilor Prima TV, Kanal D, Acasă TV, Antena 1 şi Pro TV.
Canalul de ştiri Realitatea TV şi-a consolidat a treia poziţie în sondajele de audienţă din mediul urban, înregistrând o creştere de 8,2% faţă de luna decembrie 2008. Frământările politice şi sociale din ţară şi instalarea lui Barack Obama la Casa Albă au fost „pâini albe de mâncat” pentru ratingul Realităţii. Este o dovadă că, abordată cu mult curaj, zona politică poate să facă rating. În prime-time, însă, audienţa Realităţii este erodată puternic de posturile generaliste. Totuşi, cu o medie de 257.000 de telespectatori pe minut (creştere de 5,3%), audienţa canalului de ştiri ameninţă pe cea a TVR 1, cu 264.000.
Revenind la audienţa măsurată pe durata unei zile, poziţia a treia pe care o deţine Realitatea TV în mediul urban se datorează şi „pauzei de respiraţie” pe care şi-a permis-o Acasă TV.
Kanal D atacă publicul lui Acasă TV