ITALIA.La Oficiul Naţional Antidiscriminare sună, zilnic, în medie doi compatrioţi pentru a se plânge că au de suferit din cauza cetăţeniei. Agenţia, subordonată Ministerului pentru Egalitatea de Şanse, se ocupă în principal de plângerile legate de manifestări rasiste. Oficiul are rolul de „a garanta egalitatea de tratament a persoanelor şi de a elimina discriminarea pe baza rasei sau a originii etnice”.
Din datele puse la dispoziţie de UNAR (Ufficio Nazionale Antidiscriminazione Razziale) rezultă faptul că 38 de români au fost victime ale discriminării în anul 2007.
Diferenţa mare dintre numărul celor care sună şi numărul efectiv de cazuri rezolvate este explicată de autorităţi prin faptul că sună mai multe persoane pentru acelaşi episod sau, uneori, sesizările nu sunt întemeiate.
Est-europenii au tot mai multe probleme
UNAR pune la dispoziţia imigranţilor un număr de telefon cu apel gratuit, 800.90.10.10. La acest număr, operatorii răspund în principalele limbi vorbite de imigranţii din Italia, inclusiv limba română. Aceştia le oferă, în primă instanţă, asistenţă şi consultanţă telefonică şi, ulterior, îi îndrumă spre specialişti, cum ar fi psihologi, avocaţi etc.
Datele arată că numărul persoanelor din Europa de Est care au înaintat plângeri în anul 2007 la Biroul Naţional Antidiscriminare a crescut cu 2,6%, astfel că din totalul de 440 de persoane, aceştia reprezintă 18,5% , faţă de 15,9% din 2006.
Din totalul est-europenilor care au înaintat plângeri, românii sunt pe primul loc, reprezentând 45,8% din total, urmaţi de albanezi, cu 16,7%, şi de polonezi, cu 9,7%.
Principalele două conjuncturi în care românii sunt discriminaţi sunt închirierea unei case şi serviciul.Dar diferenţa de tratament nu se opreşte aici. Conaţionalii noştri au probleme şi în mijloacele de tr