- Diverse - nr. 252 / 6 Februarie, 2009 Ceea ce trebuia sa se intample de mai multi ani se pare ca poate deveni realitate, daca Guvernul va avea o initiativa legislativa pe acest subiect, date fiind numeroasele accidente rutiere in care, anual, isi pierd viata zeci de nevinovati. In consecinta, autoritatile de resort cred ca ar fi benefic sa ne reintoarcem la o practica mai veche in ceea ce priveste metodologia de examinare a candidatilor pentru obtinerea unui permis de conducere auto, pentru ca, sustin acestia, si pe buna dreptate, la ora actuala un permis se obtine mult prea usor, fara a putea avea certitudinea ca viitorul conducator auto stapaneste, cu adevarat, tainele conducerii auto. De altfel, tot statisticile ne spun ca cele mai multe accidente grave, soldate cu raniti grav si decese ale celor implicati, se produc din vina conducatorilor auto care au intrat de putina vreme in posesia carnetului de conducator auto, de cele mai multe ori din cauza insuficientei stapaniri a acestei "profesii" sau ignorarea celor mai elementare masuri de prevenire. Desi s-au auzit voci care au cerut ani de zile atat modificarea programei scolare pentru cei care urmeaza o scoala de conducatori auto amatori sau profesionisti, ca si schimbarea metodologiei de sustinere a verificarilor practice, acest lucru nu s-a intamplat, astazi orice pretendent la un permis de conducere auto putand intra in posesia lui in urma incheierii unui ciclu de pregatire intr-o scoala de specialitate si sustinerea a doua probe, respectiv una teoretica, la sala, unde sunt verificate cunostintele teoretice ale candidatului, si proba de traseu. O proba care azi nu dureaza mai mult de 5 minute, cel care sustine proba nefacand altceva decat sa conduca, in traseu, sub supravegherea unui ofiter de la serviciile de circulatie, masina pe care a deprins tainele conducerii auto. Desigur, nu este chiar atat