Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC) a lansat o decizie prin care operatorii de comunicatii au obligatia sa informeze utilizatorii cu privire la conditiile contractuale si sa afiseze toate costurile la vedere, iar Asociatia Operatorilor Mobili din Romania o considera excesiva.
„In sfarsit, utilizatorii vor sti cu exactitate cat platesc, pentru ce platesc si cand se termina contractele pe care le incheie cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice. Factura pentru telefonia mobila, fixa sau internet va fi clara si exacta, contractele vor putea fi studiate inainte de semnare, iar costurile vor fi descrise detaliat si complet”, a declarat presedintele ANC, Liviu Nistoran (foto).
Potrivit deciziei adoptate si trimise spre publicare la Monitorul Oficial, furnizorii de servicii de telefonie au obligatia de a-si informa mai bine clientii cu privire la serviciile oferite si la tarifele practicate, astfel incat utilizatorii sa poata lua o decizie informata, corecta si adecvata nevoilor proprii.
Furnizorii vor trebui sa ofere si detalii despre conditiile de conectare si utilizare a serviciilor de telefonie, drepturile utilizatorilor finali, conditiile contractuale si procedura de solutionare a reclamatiilor.
ANC va lansa la sfarsitul anului 2009 - inceputul anului 2010, printr-o investitie de aproximativ 200.000 de euro, un portal ce va permite utilizatorilor sa compare ofertele furnizorilor de comunicatii pentru a obtine cel mai bun pret.
Aplicatia va permite introducerea de catre utilizator a unui set de optiuni de consum si va efectua o analiza comparativa a ofertelor existente pe piata (introduse in baza de date), oferind apoi utilizatorului un clasament al celor mai avantajoase oferte din punctul de vedere al pretului, in functie de optiunile sale.
„Acest comparator de preturi va permite utilizatorilor sa isi aleaga