Liliana Farmache, administrator şi acţionar la restaurantele Nordsee, a mizat pe gusturile culinare simple, dar rafinate, ale românilor. Decorul din Nordsee te trimite cu gândul direct la Marea Nordului, iar fructele de mare sunt „momelile” utilizate în strategia de business elaborată de Liliana Farmache. Oricine vizitează Băneasa Shopping Center şi doreşte să ia masa poate observa că NordSee este unul dintre cele mai populate restaurante de aici.
Început promiţător
La cei patruzeci şi unu de ani împliniţi, Liliana Farmache are în spate douăzeci de ani de experienţă în domeniul consultanţei financiare. În urmă cu aproape un an s-a hotărât să nu mai elaboreze planuri de afaceri sau privatizări doar pentru clienţii săi din cadrul companiei de consultanţă la care lucrează şi acum.
Astfel, pe 18 aprilie 2008 avea să deschidă împreună cu Farmache Cristian, cumnatul ei, şi cu Darius Handrea, singurul restaurant şi fast-food specializat pe mâncăruri din peşte şi fructe de mare. „Ideea deschiderii acestui tip de restaurant în România îi aparţine lui“, povesteşte Liliana Farmache, uitându-se către cumnatul ei, Cristian, care „a văzut restaurantele NordSee în Austria”.
Au urmat analize de piaţă şi elaborarea unui plan de afaceri, de care s-a ocupat exclusiv Liliana. Afacerea gândită de cei doi a fost imediat propusă şi acceptată de către francizorii care le-au sugerat deschiderea celor două locaţii în Băneasa Shopping Center.
Planuri îndrăzneţe pentru viitor
„La opt luni de la deschidere, NordSee a reuşit să realizeze o cifră de afaceri de 1,75 milioane euro şi un profit de aproximativ 20%”, spune Liliana, precizând totodată că planurile nu se opresc aici.Pentru 2009, Liliana estimează o cifră de afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro, intenţionând şi extinderea afacerii la nivel naţio