Cele două părţi nu-i văd cu ochi buni pe comercianţii de maşini second-hand. Comercianţii de autoturisme cred că dinamizarea vânzărilor de maşini noi ar aduce pe plus şi activitatea asiguratorilor.
Reprezentanţii dealerilor auto şi ai companiilor de asigurări din Bihor s-au întâlnit joi după-amiază, pentru a găsi soluţii care să-i scoată din criză. Masa rotundă, organizată de Federaţia Patronilor Bihor, s-a desfăşurat la sediul Auto Bara.
Faţă în faţă, aceştia au vorbit deschis despre modalităţile prin care s-ar putea ameliora lucrurile, în contextul în care există o interdependenţă între cele două segmente. „Nu putem să creştem ca dealeri autorizaţi fără sprijinul asiguratorilor puternici, aşa cum nici aceştia nu s-ar fi putut dezvolta fără noi”, a spus Radu Cărăban, director D&C Impex. Reprezentanţii asiguratorilor au recunoscut însă că, pentru ei, segmentul auto aduce preponderent pagube, din cauza faptului că orădenii caută cele mai mici tarife şi la maşini, şi la asigurări. „Pe RCA este cea mai mare pierderea”, a spus reprezentantul unei firme de asigurări, subliniind că acestea riscă să fie amendate dacă refuză să întocmească poliţă RCA.
Riscuri şi avantaje
Supărat pe afluxul de maşini second – hand importate de persoane fizice, Radu Cărăban a atras atenţia asupra faptului că un parc auto de maşini la mâna a doua înseamnă mai multe accidente şi implicit cheltuieli mărite pentru asiguratori. Acesta a reliefat faptul că orădenii care cumpără maşini de la dealerii autorizaţi îşi fac asigurare full – CASCO, ceea ce înseamnă bani în plus şi pentru asiguratori. Pornind de la aceste idei, dealerii auto le-au propus celor din asigurări întocmirea unei liste cu doleanţe, pe care să o transmită forurilor de la Bucureşti.