Executivul nu reuşeşte să se hotărască în privinţa unei formule care să aducă mai mulţi bani la buget şi să fie agreată de Comisia Europeană. Guvernul are timp până în aprilie să stabilească o nouă formulă a taxei auto, potrivit unor surse guvernamentale. Sursa: Vlad StănescuSursa: Reuters
1 /. Cu toate că ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, susţine transformarea taxei de primă înmatriculare într-o taxă anuală, propunerea sa este întâmpinată cu rezerve de instituţiile statului, precum şi de reprezentanţii industriei auto.
Producătorul autohton Dacia doreşte păstrarea unei majorări consistente a taxei pentru înmatriculările de maşini second-hand, în timp ce Ministerul Transporturilor propune creşterea taxei pentru maşinile second-hand în funcţie de gradul de poluare şi de capacitatea cilindrică.
Propunerile nu par a coincide nici în ceea ce priveşte maşinile noi. Dacia susţine neplata taxei pentru înmatricularea maşinilor noi Euro 4, cu o capacitate cilindrică de până la 2.000 de centimetri cubi, măsură adoptată de cabinetul Tăriceanu în decembrie anul trecut.
Ministerul Transporturilor, pe de altă parte, cere reducerea taxei pentru înmatricularea unor astfel de maşini, însă nu eliminarea completă.
Potenţialii cumpărători de maşini aşteaptă
„Noi am propus o cale de mijloc, cumva dublarea taxei auto pentru maşinile second-hand şi păstrarea ne impozitării la maşinile noi, doar pentru acest an“, a declarat Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia.
Introducerea unuie taxe anuale nu este văzută de actorii implicaţi ca fiind cea mai bună măsură în acest moment.
Intenţia ministrului Nemirschi de a reglementa prin lege, şi nu prin hotărâre de guvern, o viitoare formulă a taxei auto va prelungi şi mai mult starea de incertitudine în care se află populaţia, potrivit expe