După al patrulea „sezon“ de întrerupere, de această dată de două săptămâni, uzinele Dacia de la Mioveni reiau azi producţia, care va fi însă cu 20% mai mică decât anul trecut.
În condiţiile scăderii drastice a cererii atât pe piaţa internă, cât şi la nivel mondial, constructorul auto va avea o cadenţă de producţie de 1.085 unităţi pe zi, cu 20% mai puţine faţă de cele 1.360 de unităţi înregistrate zilnic în 2008. Municitorii care au fost în în şomaj tehnic până azi au fost plătiţi cu 85% din salariul individual brut, aşa cum prevede contractul co-lectiv de muncă pe 2008.
Producţia Dacia a mai fost oprită, în total timp de aproximativ o lună, în mai multe zile din octombrie, noiembrie, decembrie şi ianuarie 2009. Producătorul auto ia în calcul o nouă sistare a activităţii, în lunile februarie-martie, dacă cererea se va menţine la niveluri scăzute. „Dacă piaţa rămâne în continuare blocată şi dacă cererea se va menţine la niveluri scăzute, vom întrerupe din nou activitatea. Deciziile se iau de la săptămână la săptămână, în funcţie de câte comenzi strângem“, declara directorul general al companiei, Francois Fourmont, la jumătatea lunii ianuarie.
Dacia ar putea raporta pentru luna ianuarie o scădere cu peste 75% a vânzărilor, în condiţiile în care cererea a fost de 50 de unităţi pe zi, faţă de 200 de autovehicule pe zi în ianuarie 2008. De altfel, o scădere tot de aproape patru ori este aşteptată pentru întreaga piaţă auto românească în ianuarie. (A.B.)
După al patrulea „sezon“ de întrerupere, de această dată de două săptămâni, uzinele Dacia de la Mioveni reiau azi producţia, care va fi însă cu 20% mai mică decât anul trecut.
În condiţiile scăderii drastice a cererii atât pe piaţa internă, cât şi la nivel mondial, constructorul auto va avea o cadenţă de producţie de 1.085 unităţi pe zi, cu 20% mai puţine faţă de cele 1.360 de unităţi înregist