Companiile low-cost prezente pe piata locala incaseaza peste 20 de milioane de euro din taxele pe bagaje percepute pe zborurile in si dinspre Romania, potrivit calculelor ZF care iau in calcul un bagaj de cala de 20 de kilograme si un bagaj de mana care sa se incadreze in limita de kilograme admisa de operatorii aerieni.
Preturile scazute practicate de operatorii low-cost pot creste considerabil daca pasagerul calatoreste cu multe bagaje, acestea fiind printre costurile mai putin vizibile pe care un pasager le ia in calcul in momentul in care isi rezerva un bilet de avion.
Pentru un bagaj de cala pasagerul plateste in momentul in care isi face rezervarea intre cinci si zece euro, in functie de operatorul aerian, iar in cazul unor companii aeriene este taxat inclusiv bagajul de mana. In ceea ce priveste companiile traditionale, precum TAROM, Lufthansa sau British Airways, acestea nu percep taxa pentru bagajul de cala care nu depaseste limita de 20 de kilograme.
Blue Air, Wizz Air si MyAir, primii trei operatori low-cost de pe piata care detin impreuna o cota de peste 80%, castiga peste 20 de milioane de euro din taxarea de bagaje, daca luam in calcul minimum un bagaj de cala pe pasager transportat. Astfel, aceste incasari le pot aduce operatorilor in jur de 10% in totalul veniturilor.
Blue Air, cel mai mare operator de pe piata, castiga peste opt milioane de euro din taxa de bagaje, ceea ce reprezinta minimum 7% in cifra de afaceri a companiei.
"Taxa pentru fiecare bagaj de cala este de sapte euro pentru fiecare segment de calatorie", au spus reprezentantii Blue Air, care au precizat ca pasagerul are dreptul la maximum doua bagaje de cala, care sa nu depaseasca impreuna 20 de kilograme, fara a plati taxe suplimentare. In momentul in care bagajul de cala depaseste 20 de kilograme, operatorul percepe cate sase euro pentru fiecare kil