Cât teribilism şi cât risc calculat există în cursele de maşini? Cât este pasiune şi cât este grozăvie în tuning şi cursele ilegale? Preşedintele unui club auto din Craiova explică într-un interviu pentru GdS diferenţele între adevăraţii pasionaţi de automobile şi cei care îşi dau în petic la volan.
GdS: Sunt cursele ilegale un pericol?
Alexius: Îmi este greu să îţi dau un răspuns. Nu am mai fost la ilegale de mai bine de un an şi nu mai ştiu care e „atmosfera“ pe acolo. Acum un an şi jumătate au început să apară la curse diverse persoane care nu aveau nici o treabă cu acest fenomen, dar veneau pentru că aşa era „trendy“, să fii joi seară la „liniuţe“, pe aeroport. Cei care organizează astfel de evenimente - aici mă refer la cei care au experienţă, nu la puştanii care dau două-trei telefoane prietenilor şi anunţă „hai să facem curse!“ - ştiu pe cine să cheme, unde să cheme şi de ce. Să îţi explic! În articolul din ziar se discuta despre o cursă ilegală la Metro, nu? De ce Metro sau Işalniţa? E foarte simplu: sunt zone în afara oraşului, toată „acţiunea“ are loc la o oră târzie şi, mai mult decât atât, într-o zi în care la ora respectivă nu e trafic intens. Nu spun că e în regulă faptul că s-a blocat strada, dar nici nu vreau să judec.
GdS: Din ce ai spus tu eu înţeleg că pasionaţii de curse din Craiova se împart în două categorii: cei care ştiu cu adevărat ce înseamnă cursele, maşinile puternice, tuningul şi cei care îşi dau în petic călcând orbeşte pedala de acceleraţie.
Alexius: Exact! E foarte greu să faci diferenţa pentru că - de ce să nu recunoaştem? - sunt şi mulţi copii de bani gata la curse. E cu două tăişuri: unii sunt pasionaţi şi, deşi iau bani de la părinţi, îi investesc cu cap în maşini - atât în performanţă, cât şi în siguranţă, iar alţii primesc de la părinţi o maşină modificată, apoi apar brusc la curse şi în trafi