Pentru a minimiza riscul de "a da gres" in recrutare, compania farmaceutica Servier, filiala locala a celui mai mare producator independent de medicamente din Franta, are un program de recrutare in cadrul caruia candidatul trece prin cinci interviuri si un test de personalitate.
Servier nu blocheaza recrutarea in 2009, dar se uita cu mai mare atentie la necesitatea de a angaja oameni noi. In prezent, in companie lucreaza 280 de oameni.
"Vom mai recruta reprezentanti medicali si o sa mai promovam in continuare din interior daca vom avea posturi disponibile anul acesta", a precizat Lorelai Marchidan, manager de resurse umane al Servier, fara a mentiona insa un numar exact de persoane care vor fi angajate anul acesta.
Spre deosebire de alte companii de pe piata care prefera sa recruteze oameni cu experienta indelungata de lucru, strategia Servier este sa angajeze tineri fara o experienta prea mare de lucru, pe care sa ii includa apoi in programe de training.
Aproximativ 60-70% dintre noii angajati din companie sunt absolventi, fara a avea o experienta de munca relevanta. Numai 30% dintre ei au avut o experienta anterioara de un an, doi, maxim trei de lucru, de obicei ca reprezentant medical sau pe alte pozitii in industria farma.
"Majoritatea nou-venitilor in companie sunt reprezentanti medicali. In general, cautam absolventi de medicina, farmacie, medicina veterinara, biologie, biochimie, sau alte studii universitare asociate. Un reprezentant medical nu intra pe teren pana nu termina perioada de training. Aceasta dureaza intre patru si sase saptamani, timp in care invata produsele, tehnica vanzarilor, sistemele IT cu care va lucra", spune Marchidan, care estimeaza pentru 2009 afaceri de peste 100 mil. euro.
Dupa perioada initiala de training angajatii beneficiaza de modele aparte de specializare care se intind pe durata a doi a