Prestigioasa publicaţie americană de film „Variety” remarcă performanţa actriţei Anamaria Marinca în filmul „Storm” - prezentat sâmbătă, în premieră, la Festivalul de la Berlin - în ciuda unui rol „boicotat” permanent de scenariu.
În pelicula regizată de Hans-Christian Schmid şi aflată în cursa pentru Ursul de Aur, Marinca o interpretează pe bosniaca Mira Arendt, sora martorului-cheie într-un proces împotriva fostului comandant al Armatei Naţionale Iugoslave, acuzat de crime de război. Când fratele ei se sinucide, lăsând-o pe procuroarea Hannah Maynard (Kerry Fox), de la Tribunalul Penal Internaţional, fără martor, Mira este implicată în caz.
Producţia „europudding”, cum o etichetează „Variety”, „iroseşte câteva talente - Kerry Fox, Stephen Dillane şi, în special, actriţa româncă Anamaria Marinca («432») - pe un scenariu al cărui dialog este fie ciudat, fie enunţiativ, fie pur şi simplu artificial, care încearcă să fie provocator, dar sfârşeşte prin a fi obositor sau stupid”.
În timp ce ceilalţi actori din distribuţie se lasă prinşi de acest dialog artificial, Anamaria Marinca e singura care respiră naturaleţe, remarcă publicaţia americană. „Numai Marinca, atât de bună în rolul pragmaticei prietene în filmul românesc despre avort „432”, reuşeşte să se ridice deasupra replicilor studiate care îi sunt puse în gură”. Rolul ei este unul destul de dificil luând în considerare numai faptul că şi-a rostit replicile în bosniacă, germană şi engleză.
Urmează „The Countess”
Astăzi, Anamaria Marinca va urca pe covorul roşu al Berlinalei cu un alt film, „The Countess“ – despre sângeroasa Elisabeta Báthory -, regizat de actriţa Julie Delpy şi prezentat în secţiunea Panorama. Actriţei îi revine cel de-al doilea rol principal feminin, cel al Annei Darvulia, confidenta şi complicea contesei despre care se spune că ar fi