Scaderea de peste 50% a pietei auto din ultimele trei luni implica si restructurari, in special in departamentele de vanzari ale dealerilor auto, restructurari despre care vorbesc majoritatea celor din industrie, fara a exista insa exemple concrete pana in prezent.
"Sunt dealeri auto care dau afara si jumatate din personalul de vanzari din fiecare showroom. Cei buni pleaca de bunavoie la alte companii, unde li se ofera conditii mai bune, in timp ce oamenii fara performante concrete raman fara post. Exista si importatori mari care au renuntat la peste 100 de angajati, care oficial au plecat de bunavoie", a declarat un investitor din acest domeniu, fara a da insa mai multe detalii.
Potrivit estimarilor ZF, fiecare importator are in medie un numar de 50-70 de angajati pentru fiecare marca reprezentata, ceea ce determina un total de aproximativ 700 de angajati care lucreaza in cadrul reprezentantilor celor mai vandute zece marci de import.
Informatii despre disponibilizarile din departamentele de vanzari ale dealerilor circula in piata, insa oficial importatorii si constructorul local Dacia afirma doar ca "restructurarea e ultima varianta luata in calcul in scopul eficientizarii businessului".
Recent, Jacques Daniel declara intr-un interviu ZF ca e imposibil sa vinzi cu 10.000 de masini mai putin si sa nu restructurezi. Cand vine insa vorba de cifre reprezentantii companiei nu ofera informatii cu privire la numarul de angajati restructurati.
ZF a solicitat date legate de numarul de angajati de la cei mai mari zece jucatori din industria auto, iar cei mai multi dintre ei spun ca "deocamdata nu am luat o decizie finala asupra masurilor de restructurare de personal".
"In momentul de fata nu s-a luat nicio decizie legata de disponibilizarea angajatilor din cadrul dealerilor auto. Dar daca vanzarile de masini continua trendul descende