Chiar daca anunturile de reduceri de personal au devenit tot mai frecvente in ultima perioada, studiul arata ca executivii nu si-au pierdut speranta. In Marea Britanie, spre exemplu, parcurile de distractii Pontin urmeaza sa creeze 2.000 de joburi noi, iar lantul de supermarketuri Asda a anuntat ca va angaja 7.000 de persoane.
Oricare ar fi motivele acestui optimism al executivilor, cert este ca studiul Global CEO Survey arata ca increderea sefilor de companii este in continuare destul de solida.
Chiar daca numarul celor care aveau o viziune in "roz" a ceea ce se va intampla anul acesta s-a micsorat semnificativ, nu
s-a inregistrat inca o scadere drastica in ceea ce priveste increderea. Anul trecut, 86% dintre executivi spuneau ca sunt increzatori sau foarte increzatori in legatura cu previziunile de crestere a veniturilor companiilor.
Studiul de anul acesta arata ca procentul celor increzatori a scazut la 64%, dar a crescut, in schimb, ponderea celor care au incredere ca exista potential de crestere in urmatorii trei ani, pana la 93%.
In clasamentul principalelor oportunitati de crestere, pe care le intrevad executivii, se numara expansiunea la nivel geografic, intrarea pe pietele deja exis-tente, precum si dezvoltarea de noi produse.
"Executivii de anul trecut au acordat acestor trei posibile oportunitati aceeasi pondere. Cu toate acestea, in prezent, solutia dezvoltarii unor produse noi este situata mult mai jos in lista de prioritati a executivilor. In ciuda crizei insa, executivii din zona de productie cauta inca oportunitati in piata pentru a face acest lucru", a explicat Graeme Billings, sef al departamentului de productie industriala la nivel global din cadrul PwC.
Deloc surprinzator, avand in vedere reducerile de personal din intreaga lume si blocarea angajarilor care au avut loc in ultimele cateva luni, dezvoltarea an