Vremurile tulburi prin care trece economia globala, scaderea acordarii imprumuturilor de consum precum si lipsa finantarii, sunt doar cateva din motivele pentru care retailerii de electronice au renuntat la planurile de dezvoltare, au inchis pravaliile din buricul targului si asteapta cuminti.
Ionut Pascu, analist al Roland Berger, este de parere ca in lipsa finantarii lanturile regionale vor intra in faliment in cel mai scurt timp.
"O parte dintre lanturi, poate nu cele mai mari, poate cele medii, cele regionale, este posibil sa intampine dificultati mari si este posibil ca unele sa isi inchida operatiunile", declara Ionut Pascu pentru The Money Channel la sfarsitul lunii ianuarie.
Precum alte domenii si sectoare lovite de criza, acesta este de parere ca principala preocupare a retailerilor de electronice ar trebui sa fie capabile sa se diferentieze de concurenta si in acelasi timp sa-si eficientizeze costurile la maximum.
Principalul plan pentru 2009: Reducerea costurilor
In 2008, Altex, Domo si Flamingo, aveau planuri marete pentru 2009. Actualmente, marii jucatori de pe piata de electronice indosariaza planurile marete, le pastreaza pentru vremuri mai favorabile, si incearca pe cat posibil diminuarea efectelor crizei.
Cea mai mare companie din retailul de electronice, electrocasnice si IT, Altex, a renuntat la planurile de extindere in Bulgaria si Ucraina. Sta in asteptare si urmareste consolidarea pozitiei de lider pe care a ocupat-o in ultimii ani si dezvoltarea serviciilor oferite in concordanta cu modificarile impuse de piata.
Domo si-a luat gandul de la bursa. Directorul executiv al grupului, Lorand Szarvadi, a declarat ca "grupul TechnomarketDomo din care face parte Domo Retail a pregatit in detaliu listarea la 3 burse (Londra, Bucuresti, Sofia).
Pregatirile au d