Dacia reia astazi productia dupa a patra intrerupere a activitatii la uzina de la Mioveni, de doua saptamani, provocata de scaderea drastica a cererii atat pe piata interna, cat si la nivel mondial.
Constructorul auto va avea o cadenta de productie de 1.085 de unitati pe zi, cu 20 la suta mai putine fata de cele 1.360 de unitati inregistrate zilnic anul trecut. Muncitorii care au fost in somaj tehnic pana astazi au fost platiti cu 85 la suta din salariul individual brut, asa cum prevede contractul colectiv de munca pe 2008. Productia Dacia a mai fost oprita, in total, timp de aproximativ o luna, in mai multe zile din octombrie, noiembrie, decembrie si ianuarie 2009.
Producatorul auto ia in calcul o noua sistare a activitatii, in lunile februarie-martie, daca cererea se va mentine la niveluri scazute. "Daca piata ramane in continuare blocata si daca cererea se va mentine la niveluri scazute, vom intrerupe din nou activitatea. Deciziile se iau de la o saptamana la saptamana, in functie de cate comenzi strangem", declara directorul general al companiei, Francois Fourmont, la jumatatea lunii ianuarie. Administratia companiei a decis la finele lunii ianuarie sa nu reinnoiasca 300 de contracte de munca temporare, asa cum s-a intamplat si cu 620 contracte pe perioada determinata care si-au incheiat valabilitatea la sfarsitul lunii decembrie a anului trecut. Astfel, au ramas fara loc de munca 920 de persoane dintre cele 2.800 angajate pe perioada determinata la uzina de la Mioveni. Potrivit lui Fourmont, constructorul auto ar putea renunta in primavara la un schimb de lucru, daca pietele auto nu se vor revigora. Astfel, circa 4.000 de angajati ai companiei ar ramane fara locuri de munca. Dacia ar putea raporta pentru luna ianuarie o scadere cu peste 75 la suta a vanzarilor, in conditiile in care cererea a fost de 50 de unitati pe zi, fata de 2