Otter Distribution, distribuitorul pe piata locala al marcilor Otter, Fila sau Geox, a renuntat la planul de extindere in provincie, conturat pentru anul in curs, pe fondul crizei financiare si implicit al unei reticente in procesul de cumparare.
"Anul trecut estimam ca vom deschide aproximativ cinci-sase magazine in orasele din provincie, dar multe proiecte s-au anulat, iar dezvoltatorii s-au retras de pe piata locala. In conditiile acestea nu are rost sa iti extinzi activitatea, ci mai degraba sa iti consolidezi businessul existent", a declarat Ioana Stan, director de marketing al Otter Distribution, care detine aproximativ 20 de magazine Otter, peste cinci unitati Geox si un monobrand Fila. Otter Distribution a intrat incepand de anul trecut si pe segmentul de lux cu magazinul M. Missoni si multibrandul Selections, prin care sunt comercializate branduri ca R.E.D Valentino, Ice Iceberg sau Alexander McQueen.
Anterior, compania avansa un buget de 2,6 milioane de euro pentru extinderea retelei cu 11 magazine Otter, patru Geox si cate unul Fila, Selections si Kid Selection, toate acestea in perioada 2009-2010, dar in prezent conducerea se fereste sa faca estimari de vanzari sau investitii.
"Pentru 2009 nu am facut nicio estimare, pentru ca nu stim ce se va intampla cu vanzarile. Totul depinde de puterea de cumparare a romanilor, dar cert este ca trebuie sa ne schimbam strategia de marketing, pentru a ne consolida relatia cu clientii", spune Stan.
Otter Distribution a incheiat 2008 cu afaceri de peste 19 mil. euro, cu peste 45% mai mult fata de 2007, principalul motiv fiind deschiderea a pana la zece magazine anul trecut.
"Tot lansarile de magazine au condus la cresterea veniturilor cu pana la 30% in decembrie fata de perioada similara din 2007, chiar daca avansul se situeaza sub asteptari", crede Stan.
Compania este distribuitor pent