Producatorul de usi si ferestre Casa Noastra, detinut de oamenii de afaceri craioveni Stefan Cherciu si Cosmin Ionescu, va decala cu circa 18-24 de luni investitii de circa 25 mil. euro, dintr-un program mai amplu in valoare de 45 mil. euro inceput in 2007, din cauza reducerii pietei de profil cu circa 20-40%.
Piata de ferestre si usi din PVC ar putea scadea puternic pana la circa 500-600 mil. euro, nivel inregistrat in 2005.
"Din cauza evolutiei pietei si a situatiei economice luam in calcul o decalare a perioadei de derulare a programului investitional cu 18-24 de luni. Mai mult, desi in luna octombrie am ajuns la un numar de 87 de magazine, urmand sa inchidem anul cu peste 90 de magazine, deteriorarea situatiei economice ne-a determinat sa ne reconsideram strategia si am luat decizia de inchidere a unora dintre magazine, astfel ca in acest moment reteaua de distributie include 71 de showroomuri", afirma Cosmin Ionescu, vicepresedintele Casa Noastra.
Pana in prezent, compania a investit circa 20 mil. euro in cadrul unui program mai amplu de 45 mil. euro, care urma sa se intinda pe perioada 2007-2011. "Au fost finalizate doua fabrici, una pentru productia ramelor de ferestre si usi cu o suprafata de 5.400 metri patrati, a doua pentru productia geamului termoizolant cu o suprafata de 4.500 metri patrati si un depozit cu o suprafata de 3.000 metri patrati. Restul de 25 de milioane erau initial planificati pentru a fi investiti in perioada 2009-2011", afirma reprezentantii Casa Noastra.
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 101,8 mil. lei (27,7 mil. euro), in crestere cu 32,3% fata de anul precedent, sub previziunile initiale care indicau un buget de 110 mil. lei (30 mil. euro).
"Motivul principal pentru care am inregistrat o evolutie sub asteptarile initiale a fost reprezentat de scaderea accentuata a pietei de ferestre