"Nu criza mondiala este principala problema cu care ne vom confrunta in 2009, ci devalorizarea leului in raport cu euro, care ne afecteaza in mod negativ marjele de profit”, a declarat, pentru Wall-Street, Romano Quinzi (foto), directorul general al OBI Romania.
“Daca aceasta situatie va continua marjele noastre de profit vor inregistra scaderi considerabile pentru ca OBI acopera actuala devalorizare a leului fara a creste pretul la vanzare. Preturile au ramas la nivelul celor din noiembrie 2008, in timp ce moneda locala s-a devalorizat cu 15%”, spune Quinzi.
In aceaste conditii, oficialul OBI ia in considerare doua scenarii posibile pentru piata de DIY in 2009. “
“Ambele ipoteze sunt strict legate de cursul valutar: daca leul se va stabiliza la valoarea de acum cea mai dificila perioada pentru piata de bricolaj locala va fi ce-a de-a doua jumatate a lui 2009, iar daca devaloarizarea leului va continua in ritmul ultimelor 3 luni, dificultatile vor aparea in 2010”, este de parere seful OBI Romania.
Daca planurile de investii ale jucatorului nou intrat pe piata din Romania nu sunt afectate de actualul climat economic, expansiunea retelei OBI in Romania ar putea fi intarziata de problemele cu care se confrunta sectorul imobiliar. “Investitiile OBI din Romania sunt finantate aproape in intregime din fonduri proprii, de aceea actuala criza finaciara nu ne va schimba planurile de expanisune pe piata locala. Aceasta expansiune ar putea fi insa intarziata de problemele cu care se confrunta dezvoltatorii imobiliari”, mai spune Quinzi.
Pe langa cele doua magazine deschise in 2008, OBI are in plan inaugurarea a inca doua unitati in prima parte a aceastui an. “Planuim sa deschidem doua noi magazine (in Arad si Pitesti) pana in aprilie. Investitia in cele doua magazine se va ridixa la circa 10 milioane de euro”, mai declara reprezentantul OBI Romania