Pe o piata a iaurturilor ce s-ar putea situa anul acesta la valoarea de aproximativ 162 mil. euro, compania germana Muller, care a debutat in Romania in septembrie 2008, isi mentine strategia pentru urmatorii trei ani-consolidarea brandurilor proprii, dezvoltarea retelei de distributie si atingerea unei pozitii in Top 3 jucatori pe plan local, potrivit lui Tzafrir Granat, vicepresedintele de marketing al companiei.
Prezent pe piata romaneasca cu sortimente precum Bianco (iaurt simplu), Muller Mix (iaurt cu cereal, ciocolata sau un preparat din fructe) si Froop (iaurt cu fructe), Muller Diary a raportat, dupa sase luni de la lansare, o cota de piata de 9% pe segmentul iaurturi cu fructe. De asemenea, producatorul detine o cota de piata de 15,7% in retelele de hipermarketuri si supermarketuri.
“Consumatorul nu gandeste ca un marketer. Ceea ce am inteles din momentul lansarii si pana in prezent este ca romanii doresc in primul rand calitate si produse premium”, declara Tzafrir Granat (foto).
Potrivit oficialului Muller, piata de iaurturi din Romania a inregistrat in 2008 o crestere in valoare de 30% si 11% in volum, fata de 2007, trend care se va mentine si anul acesta, in ciuda actualului context economic. Totodata, consumul per capita a ajuns in 2008 la 3,93 kilograme, in comparatie cu 3,5 kg. in 2007.
“Este un an dificil. Incerc sa inteleg provocarea si partea pozitiva a acestor timpuri dificile. Vorbim de categoria iaurturilor, iar iaurtul este un produs cu care te rasfeti. Aici avem o oportunitate. Consumatorul vrea sa se recompenseze, sa se rasfete platind in schimb un pret modic. Prevad in continuare o crestere de doua cifre pentru piata iaurturilor, undeva intre 10 si 12%”, spune Granat.
In ceea ce priveste principalele tendinte pe piata interna a iaurturilor, Tzafrir Granat afirma ca a observat o accentuare a consumului “out of