Grupul international Publicis isi uneste cele trei agentii de media existente pe piata romaneasca, Zentih Media, Optimedia si Starcom MediaVest, cu afaceri cumulate de 100 mil. euro in 2007, in grupul local Publicis Groupe Media (PGM), ca parte a strategiei de optimizare a investitiilor de marketing.
"Aceasta miscare strategica este un pas firesc prin care ne aliniem la schimbarile din reteaua din care facem parte, dar este totodata si un avantaj competitiv in contextul economic actual", a declarat Stefan Iordache, managing director al Starcom MediaVest Romania.
In Romania, grupul Publicis este format din trei dintre cele mai puternice agentii de media de pe piata locala - Zenith Media, Optimedia si Starcom MediaVest - si are o cota de piata de 25,1%, potrivit celui mai recent studiu RECMA (singura companie de research internationala care monitorizeaza piata agentiilor de media). "Pentru a ne ajuta clientii sa regandeasca strategiile de marketing si pentru a-si imbunatati continuu performantele investitiilor in media, atacam o pozitie de leadership prin integrarea capacitatilor celor trei agentii sub un singur grup de cumparare media", a declarat Cezar Batog, managing director al Optimedia.
Optimedia este in primele 10 agentii de media din Romania, cu peste 85% din cifra de afaceri data de bussinesul local. Printre clientii Optimedia se numara: Alpha Bank, Campofrio, L'Oreal Nestle, Hochland, HP, OMV, Petrom, Whirlpool, Sanofi, Telemobil, Zarea.
Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro.
Starcom MediaVest Group (SMG), din cadrul caruia fac parte Starcom, Starcom Direct si MediaVest, ofera servicii de media planning pentru Autoitalia, Avon, Cristim, Dacia/Renault, Friesland, GE Money, GSK, InBev, Kraft, P&G, Philip Morris, Samsung sau Western Union.
Aceste conturi au adus companiei in 2007 o cif