Valoarea ratelor ajunge în unele cazuri aproape de 500 de euro pe lună
Persoanele juridice care au contractat autoturisme în leasing întârzie plata ratelor cu până la două luni
Deprecierea leului faţă de moneda europeană a făcut ca ratele pentru maşinile cumpărate în leasing să fie prea mari pentru posibilităţile cumpărătorilor. Unii dintre ei au şi început deja să posteze pe site-urile specializate anunţuri de predare leasing. Sorin din judeţul Mureş a scos la vânzare Volkswagen Jetta înmatriculat prima oară în 2008 pentru care cere 3.750 de euro. A plătit până acum doar şapte rate în valoare de 2.730 de euro. Din preţul afişat, proprietarul e dispus să lase până la 3.300 de euro, ceea ce îi aduce un câştig de 570 de euro, plus faptul că scapă de leasingul pentru maşină. Cel care preia contractul de leasing va avea de plătit 53 de rate fiecare a câte 390 de euro, plus valoarea reziduală de 3.450 de euro şi va afla că va plăti în total la finalizarea contractului aproape 27.500 de euro. „Am plătit 17.900, preţul CIP. Vreau să renunţ la ea pentru că am altă maşină, tot prin leasing luată şi nu are rost pe timp de criză să plătesc rate la două maşini”, spune Sorin.
Se închide firma şi vinde maşina
Liviu din Brăila nu mai are nici el bani să achite rata lunară de 466 de euro pentru un Peugeot 407 berlină. A plătit deja 27 de rate care includ valoarea reziduală, casco şi TVA-ul. Preţul pe care îl cere este de 5.000 de euro. „Dacă vă interesează, eu pot să mai las din preţ, dar nu mai jos de 4.000 de euro. E maşina mea personală, dar nu mai am bani să plătesc”, se resemnează Liviu.
Mădălin din Vâlcea şi-a cumpărat şi el un Volkswagen Jetta, dar pe firmă şi nu a luat în calcul efectele crizei. „Sunt nevoit să închid firma şi să vând maşina. Eu cer 4.000 de euro şi pot să vă mai las 300 de euro din preţ”, spune acesta. Potrivit cont