Taxa auto ar putea avea o parte inclusa in impozitul anual, ajungandu-se astfel la o forma asemanatoare cu taxa de poluare din Germania, a declarat vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar."Probabil se va ajunge la o forma de transferare a unei parti din taxa auto catre impozitul anual", a explicat reprezentantul Asociatiei.Potrivit lui Brent Valmar, un aspect foarte important pentru piata auto din Romania, din punct de vedere al import
Taxa auto ar putea avea o parte inclusa in impozitul anual, ajungandu-se astfel la o forma asemanatoare cu taxa de poluare din Germania, a declarat vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar.
"Probabil se va ajunge la o forma de transferare a unei parti din taxa auto catre impozitul anual", a explicat reprezentantul Asociatiei.
Potrivit lui Brent Valmar, un aspect foarte important pentru piata auto din Romania, din punct de vedere al importurilor de masini rulate, este faptul ca germanii probabil vor prefera sa ia prima de casare oferita in tara lor, iar acele masini nu vor mai ajunge in Romania.
Pe de alta parte, reprezentantul APIA a criticat usor Guvernul Romaniei pentru ca nu pune piciorul in prag spunand "avem o taxa si asta este, va anuntam cu sase luni inainte de modificare".
Nu in ultimul rand, vicepresedintele APIA a explicat ca efectele crizei nu sunt selective asupra importatorilor de masini noi si second hand, ci ii afectetaza pe toti deopotriva.
In concluzia declaratiei sale, reprezentantul APIA a tinut sa explice ca exista doua sau trei cauze "foarte simple" care influenteaza taxa auto in Romania:
* importul masiv de rable
* deprecierea leului
* blocarea creditarii, care in opinia sa, este probabil cel mai important aspect