Conducerea şi sindicatele de la IAR Ghimbav se vor întâlni cu ministrul Economiei, Adriean Videanu, în cea de-a doua parte a acestei săptămâni, a declarat, ieri, liderul sindicaliştilor de pe platforma IAR, Şuba Arpad.
Interesul conducerii este să îi prezinte lui Videanu, care conduce ministerul ce a preluat controlul asupra societăţii braşovene, două variante de supravieţuire a companiei în viitorul apropiat. Unul din aceste planuri este o extindere a colaborării cu compania Eurocopter, care a încheiat, în anul 2000, un joint-venture cu societatea braşoveană. Practic, Eurocopter realizează reparaţii de elicoptere într-o hală de pe platforma IAR, francezii deţinând 51% în cadrul acestei asocieri, în timp ce restul acţiunilor revin producătorului braşovean de elicoptere. O extindere a acestei asocieri ar prevedea cedarea a mai multor hale în cadrul acestei asocieri, dar şi a unui număr mai mare de locuri de muncă.
Cea de-a doua variantă este cea de păstrare a companiei în patrimoniul statului cu comenzi exclusive de la stat. „Să ne spună exact ce elicoptere vor, noi achiziţionăm licenţele şi ne apucăm de treabă”, a explicat liderul sindical.
„Ar trebui făcută o analiză pentru a se vedea de ce elicoptere este nevoie în următorii zece ani şi să achiziţionăm licenţele pentru realizarea acestora, astfel încât să vedem ce vom face de acum încolo”, a explicat, săptămâna trecută, directorul companiei braşovene, Neculai Banea, adăugând că licenţele şi dezvoltarea societăţii se poate face şi apelând la fonduri structurale, deoarece compania nu are datorii şi poate primi fonduri prin Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice.
„Putem realiza un proiect de zece milioane de euro pentru cumpărare de licenţe şi investiţii adiacente, din care jumătate din bani să fie contribuţia noastră, iar jumătate din fonduri europene”, a arătat