Un client McDonald’s de la noi plăteşte, în medie, 2,45 euro pentru o comandă. Sursa: Cosmin Marinescu Bulgarii plătesc 3,2 euro, iar austriecii - aproape 7 euro. Clientul McDonald’s din România dă cei mai puţini bani pentru mâncarea fast-food din Europa. El cheltuieşte pentru aceste produse, în medie, 10,4 lei, respectiv 2,45 de euro la cursul zilei, afirmă Marian Alecu, director general McDonald’s România.
Suma este de două ori mai mică faţă de cea dată de francezi sau englezi şi chiar faţă de bulgari, care achită în jur de 3,2 euro de persoană.
În Ungaria, nota de plată ajunge, în medie, la 5,2 euro, în timp ce în Austria se ridică la circa 7 euro. În schimb, spre de o sebire de alţi europeni, românii pe trec mai mult timp în restaurant.
„Preţurile din România sunt printre cele mai mici din Europa. Suma e mică, dar reprezintă puterea de cumpărare a clienţilor“, susţine Marian Alecu. Potrivit acestuia, în jur de 300.000 de clienţi pe zi mănâncă de la McDonald’s în România. Compania are mari planuri de dezvoltare şi intenţionează, chiar şi în această perioadă de criză, să angajeze în jur de 500 de oameni.
Reprezentaţii marelui lanţde fast-food spun că, prin promovarea salatelor şi a fructelor, şi-ar dori să transforme concepţia de „mâncare nesănătoasă“ în „fresh food“ (mâncare proaspătă).
Produsele se scumpesc dacă euro trece de 4,5 lei
Românii adoră sandviciul Big Mac, cheesburgerul dublu, dar şi salata de pui, cumpără mere şi beau cafe latte şi bere. Copiii sunt fanii Happy Meal, adolescentele mănâncă McToast, studenţii consumă Big Mac, iar oamenii de afaceri de 40 ani cumpără meniuri întregi. Clienţii sunt pretenţioşi şi au respins, de-a lungul timpului, mai multe produse.
„Am avut finger fish, care mie îmi plăceau foarte mult, pe care le-am ţinut şase luni, dar nu au prins. Apo