Anul trecut au fost comercializate pe piata clujeana în total 11.733 de vehicule noi, în scadere cu aproximativ 19% fata de anul precedent, cand dealerii clujeni au vandut în total 14.413 unitati. In 2008, la Cluj marca Dacia a inregistrat o cota de piata de 25,4%, urmata de Skoda cu 15,41%, iar marca Volkswagen a avut o cota de piata de 11,99%. Pentru 2009, dealerii estimeaza scaderi cuprinse intre 30% si 40%.
Dealerii auto clujeni estimeaza pentru acest an vanzari în scadere. In unele cazuri, scaderile pot ajunge pana la 40% comparativ cu 2008. In acest context, piata auto locala a masinilor noi ar putea scadea cu 30%- 40% în acest an fata de anul 2008, pana la aproximativ 7.000 de unitati, nivel similar cu cel înregistrat în 2005.
Dacia Service Cluj Feleac, companie membra a OTC Group si dealer local Dacia, estimeaza ca va comercializa în acest an 1.700-1.800 de unitati Dacia, fata de 2.980 de autoturisme comercializate în 2007. Targetul de vanzari anuntat anul trecut de oficialii Dacia Service Cluj Feleac pentru 2008 era de 1.000 de unitati Sandero si 3.000 de autoturisme Dacia Logan.
„Ne bazam în acest an pe sustinerea statului roman prin sprijinirea industriei interne si a mediului. Taxa de mediu si programele de reînnoire ale autoturismelor credem ca vor contribui pozitiv la evolutia vanzarilor Dacia’’, a declarat pentru ZF Transilvania Calin Abrudan, director coordonator vanzari in cadrul OTC Group.
Potrivit reprezentantilor Dacia, factorii care au afectat în cea mai mare masura vanzarile de autovehicule în 2008 au fost modificarea taxei de poluare la 1 iulie 2008, lansarea tarzie a programului “Rabla” si criza financiara.
Cota de piata a marcii Dacia la Cluj în 2008 a fost de 25,4%, în crestere fata de 24,5%, cota de piata înregistrata de Dacia la nivelul anului 2007. Pe piata auto romaneasca a masinilor noi, Dacia avea î