» In acest moment, majoritatea agentiilor de turism din Romania nu au pe lista de oferte excursii organizate pentru grupuri, deoarece "nu merita sa inchiriezi un charter pentru 20 sau 30 de persoane". Situatia nu se va remedia mai devreme de luna aprilie.
» Deprecierea leului, criza financiara si lipsa unor oferte atractive pentru extrasezon au redus la jumatate cererile pentru vacantele in strainatate.
» O excursie individuala organizata de o agentie de turism autohtona este de doua ori mai scumpa decat una catre o destinatie similara programata din Germania sau Marea Britanie.
Nu putini au fost cei care si-au facut o socoteala simpla. Decat sa cheltuiasca sute de euro pentru a petrece doua sau trei zile cu ocazia Revelionului intr-o locatie straina, mai bine cu aceiasi bani ar putea sta in acelasi loc o saptamana sau chiar zece zile in ianuarie sau februarie. Din pacate, cei care au sperat ca pentru o excursie in extrasezon vor scoate mai putini bani decat pentru una organizata in miezul verii s-au inselat cumplit.
Pentru agentiile de turism din Romania, ianuarie, februarie si martie sunt luni moarte, iar ofertele sunt ca si inexistente. Putinele alternative ramase sunt foarte scumpe si implica eforturi, nervi si timp pierdut din partea turistilor. Inexistenta unor curse charter in aceasta perioada a scumpit excursiile spre destinatii calde cu sume cuprinse intre 200 si 400 de euro. "Temerarilor" li se spune ca pentru a ajunge in locurile dorite trebuie sa se deplaseze, initial si pe cont propriu, la Budapesta, Genoa sau Düsseldorf. Asta, in timp ce agentiile din Marea Britanie ori Germania se intrec in reduceri sau promotii. O excursie in Sharm el Sheikh este de doua ori mai ieftina daca o achizitionezi de la Glasgow decat una acontata la Bucuresti.
"Pretul corect", umflat de doua ori
Situatia este radiogr