* orele facute prost pot fi compensate la punctaj cu diferite cursuri, activitati educative * daca nici asa nu se face departajare, pentru restrangerea de catedra se iau in considerare criteriile socio-umanitare * diferenta dintre studiile de lunga durata si cele de scurta durata este de doar un punct din 100 *
In toate scolile evaluarea activitatilor cadrelor didactice se realizeaza dupa criterii si grile impuse sau sugerate de minister, in care aparent calitatea orelor realizate de cadrul didactic respectiv conteaza foarte mult. In realitate, daca se face concret o evaluare, se constata ca minusurile de la clasa se pot "compensa" cu hartii stranse la dosar, care sa dovedeasca "preocuparea" profesorului pentru calitatea actului educativ.
Nivelul studiilor, gradul didactic, mai importante decat progresul scolar al elevilor
Cea mai importanta operatiune in care intervine evaluarea cadrelor didactice este restrangerea de catedra. In ultimii ani au avut loc multe asemenea actiuni. Inspectorul de personal, Mirela Gazea, a precizat ca au fost chiar cazuri in care dascalii au fost nevoiti sa accepte incadrarea pe un post cu alta specializare, fiind astfel platiti ca necalificati. In aceasta situatie, Ministerul Educatiei a precizat prin Ordinul 5743/2008 ca in situatia in care intra la restrangere doua sau mai multe cadre didactice titulare, se trece la evaluarea obiectiva sau la organizarea unui concurs, dupa cum hotaraste Consiliul de Administratie, la propunerea directorului adjunct. Pana acum nu s-a organizat niciodata concurs in cadrul unei unitati scolare pentru restrangerea de catedra, ci s-a facut evaluare obiectiva, pe baza de punctaj. Evaluarea se realizeaza de catre o comisie numita de inspectorul general, iar rezultatul este convertit apoi in punctaj. Evaluarea inseamna o inspectie la clasa, cumulata cu nivelul studiilor, gradul didact