Franţa şi-a atras deja bănuieli de protecţionism, în timp ce Germania demarează un „program Rabla“ foarte consistent pentru a evita astfel de suspiciuni. Decizia guvernului german se adaugă pe lista unor stimulente similare adoptate deja de ţări precum Franţa, Italia şi România, în încercarea acestora de a repune pe linie ascendentă o piaţă auto europeană lovită puternic de criză. Dacă situaţia actuală se menţine, sunt mari şanse ca mărci importante să fi
Franţa şi-a atras deja bănuieli de protecţionism, în timp ce Germania demarează un „program Rabla“ foarte consistent pentru a evita astfel de suspiciuni.
Decizia guvernului german se adaugă pe lista unor stimulente similare adoptate deja de ţări precum Franţa, Italia şi România, în încercarea acestora de a repune pe linie ascendentă o piaţă auto europeană lovită puternic de criză. Dacă situaţia actuală se menţine, sunt mari şanse ca mărci importante să fie scoase din peisaj. Astfel, fiecare stat şi-a adaptat programul de reînnoire a parcului auto la propriile condiţii de piaţă şi la obiectivele propuse. Cine îşi permite, plusează însă cu ajutoare directe pentru producători.
Viitor sumbru
Dacă acum câteva luni nimeni nu putea estima evoluţia pieţei în 2009 şi în anii ce vor urma, în acest moment declinul industriei auto e cert, iar acest segment pompează miliarde de euro în bugetele naţionale. Previziunile analiştilor pentru acest an sunt cel puţin sumbre. Conform Citigroup, piaţa europeană va înregistra o scădere de circa 15%. JD Power estimează un recul de 16%, în timp ce analiștii de la Goldman Sachs sunt chiar mai pesimişti. Conform Automotive News Europe, instituţia respectivă avertizează că vânzările din 2009 vor fi cu 20% mai mici decât în 2008. Mai mult, Goldman Sachs a calculat şi care ar putea fi profitul operaţional pe care îl vor înregistra cei mai mari producători europeni în u