Spectacolul “Taina cuvintelor” sustinut de maestrul Tudor Gheorghe, pe scena Teatrului National, a reprezentat, daca mai era nevoie, atitudinea artistului fata de suferintele limbii romane. Menit sa faca o trecere prin etapele evolutiei limbii romane, de la cea vorbita, la cea scrisa, spectacolul a adus si un omagiou personalitatilor marcante din cultuira romaneasca. “Am incercat prin acest spectacol sa trag un semnal de alarma, sa-nvatam sa ne respectam limba, deoarece, asa si cum am spus in timpul spectacolului, e mare nevoie de acest lucru. De viitorul limbii romane, totul depinde de noi, deoarece daca vom continua ca noi sa nu o luam in seama, felul in care ea se murdareste, va fi rau de tot. Eu nu contribui la acest aspect, eu incerc sa fac ceva pentru limba romana, si daca sunt luat in seama cu atat mai bine” a declarat Tudor Gheorghe.
Concertele lui Tudor Gheorghe sunt concepute din nevoia de a contracara mediocritatea si kitsch-ul. Asfel, cu o ironie rafinata maestrul Tudor Gheorghe a marcat prin poezie si cantec, starea limbii romane. Incepand cu poezii de Dosoftei, Varlaam, Miron Costin, Costache Conachi, fratii Vacaresti, continuand cu Alecsandri, Eminescu, Macedonski, Arghezii si Ion Barbu, a fost reliefata bogatia limbii romane, acel fagure de miere mostenit de la Eminescu, fata de care maestrul Tudor Gheorghe, poarta un imens respect.
“Peste muzicalitatea perfecta a versului eminescian orice adaos muzical este pleonastic si deranjant. De aceea din respect si dintr-o umila consideratie m-am ferit sa cant pe versurile marelui poet. Nu recunosc muzica eminesciana decat Sara pe deal, de Vasile Popovici, care transmite intr-adevar un fior eminescian, restul sunt doar romante, lieduri care nu au frison de genialitate. De aceea e greu sa canti pe versurile perfecte ale lui Eminescu, de aceea nu fac acest lucru,” a mentionat Tudor Gheorghe.