Viorel Apetrei, trainer in cadrul Media TrainingWorldwide (MTW) – o companie de training cu sediul in New York cu licenta si in Romania prin compania Headline –, este de parere ca se poate face training pe perioada de criza in ciuda zvonurilor din piata conform carora firmele si-au redus aceste bugete.
“La sfarsitul lui 2008 am avut clienti care au amanat unele livrari programate pe final de an, ceea ce inseamna ca si-au redus bugetele”, a declarat, pentru Wall-Street, Viorel Apetrei.
Cu toate acestea, Apetrei sustine ca si-a pastrat colaborarea cu toti clientii pe care ii servea anul trecut. “Diferenta in contextul crizei a fost ca erau mai resemnati in a semna angajamente pe termen lung. Daca in noiembrie – decembrie 2007 contractele se semnau pe o perioada de un an, in prezent, clientii prefera sa semneze contracte pe trei luni, cel mult pe sase luni, din perspectiva bugetelor nesigure”, explica Apetrei.
Situatiile in care unii clienti au preferat sa renunte la training anul trecut, preferand sa ramana in expectativa, s-au transformat in noi contracte incheiate in aceasta primavara.
”Anul trecut a fost panica, dar oamenii si-au revenit”, a afirmat Apetrei.
Anul in curs se anunta unul dificil pentru piata de profil, chiar daca sesiunile de training amanate din decembrie au debutat la inceputul acestui an, iar MTW Romania are in lunile februarie si martie mai multe proiecte comparativ cu anul trecut.
“2009 va fi un an greu in sensul ca va trebui sa muncim mai mult, sa marketam mai agresiv, chiar daca proiectele mari vor fi mai putine.Vom avea parte de evaluari la fiecare trei luni tocmai pentru ca multi clienti nu s-au aventurat sa semneze contracte pe termen lung, iar bugetele lor sunt inca in constructie”, crede Apetrei.
Insa un an greu nu inseamna neaparat unul fara oportunitati. In viziunea lui Viorel Apetrei, cei care v