Percepute până acum ca având o calitate slabă, deci ocolite de cumpărători, aşa-numitele private labels îşi iau revanşa, pe fondul crizei, devenind tot mai căutate de clienţii cu buget redus. La nivel internaţional, produsele comercializate de retailerul Carrefour sub branduri proprii ajungeau, încă din 2007, la o cotă de 35% din vânzări. În schimb, în România, acest tip de produse reprezentau anul trecut sub 5% din vânzările bunurilor de larg consum din hipermarketul fra
Percepute până acum ca având o calitate slabă, deci ocolite de cumpărători, aşa-numitele private labels îşi iau revanşa, pe fondul crizei, devenind tot mai căutate de clienţii cu buget redus.
La nivel internaţional, produsele comercializate de retailerul Carrefour sub branduri proprii ajungeau, încă din 2007, la o cotă de 35% din vânzări. În schimb, în România, acest tip de produse reprezentau anul trecut sub 5% din vânzările bunurilor de larg consum din hipermarketul francez.
Dacă în Franţa mărcile proprii au un real succes, clienţii alegând să plătească un preţ mai mic pentru aceeaşi calitate, întrucât produsele beneficiază de percepţia calităţii distribuitorului la nivelul mărcii proprii, „în România asocierea între marcă şi distribuitor nu este foarte clară şi conştientizată“, explică Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour. „Ne aşteptăm însă ca în acest an ponderea produselor marca Nr.1 în vânzări să crească“, adaugă ea. Pe piaţa autohtonă, retailerul comercializează în prezent circa 800 de produse sub brand propriu.
Un studiu Nielsen efectuat anul trecut arăta că 9% din clienţii supermarketurilor şi hipermarketurilor nu cunosc nicio marcă privată, deşi procentajul este în scădere faţă de 11% în 2006. „Consumatorul român nu şi-a format încă un obicei din cumpărarea acestora, așa cum fac alţi consumatori europeni“, spune Roxana Pavel, director de marketing al