Într-o perioadă atât de agitată, industria concertelor muzicale îşi păstrează optimismul. Volumul pieţei aproape că s-ar dubla cu un singur mare concert. Sponsori să se găsească... Dacă ne-am lua după calendarul evenimentelor muzicale anunţate, nu s-ar zice că traversăm o criză globală. Cel puţin la nivel internaţional, 2008 a fost o perioadă excelentă pentru artişti; în total, turneele muzicale au strâns între noiembrie 2007 şi noiembrie 2008, conform datelor Billb
Într-o perioadă atât de agitată, industria concertelor muzicale îşi păstrează optimismul. Volumul pieţei aproape că s-ar dubla cu un singur mare concert. Sponsori să se găsească...
Dacă ne-am lua după calendarul evenimentelor muzicale anunţate, nu s-ar zice că traversăm o criză globală. Cel puţin la nivel internaţional, 2008 a fost o perioadă excelentă pentru artişti; în total, turneele muzicale au strâns între noiembrie 2007 şi noiembrie 2008, conform datelor Billboard Boxscore, aproape patru miliarde de dolari (încasări brute) - recordul tuturor timpurilor, în creştere cu 13% faţă de anul anterior. Turneul care a avut cele mai mari încasări a fost cel al formaţiei Bon Jovi (210,65 milioane de dolari din 99 de concerte, toate ţinute cu casa închisă), urmat de cel al lui Bruce Springsteen (204,5 milioane) şi de al Madonnei (185,7 milioane, aflat încă în desfăşurare).
Piaţa de concerte din România e deocamdată foarte mică; anul trecut, potrivit estimării Sorinei Burlacu, director general al companiei Events, s-au vândut bilete la concerte în valoare totală de cinci milioane de euro, „situaţie care s-ar putea repeta şi în acest an, exceptând cazul în care nu se opreşte în România un artist de serie A (de genul Madonna sau U2, n.r.) “. Estimarea oficialului Events este confirmată şi de datele ticketpoint.ro, cel mai mare furnizor local de servicii de ticketing; pentru 2008, compania est