Începutul de an a consemnat reduceri importante în retailul IT, însă această politică va îngropa companiile care continuă să o promoveze. Producătorii ridică deja preţurile. O simplă privire aruncată pe site-urile magazinelor online sau o plimbare prin magazinele retailerilor de produse IT arată că începutul de an e, într-adevăr, cel mai bun moment pentru achiziţii de astfel de echipamente. Anul acesta, preţurile au luat-o la vale mai mult decât în anii precedenţi. La eM
Începutul de an a consemnat reduceri importante în retailul IT, însă această politică va îngropa companiile care continuă să o promoveze. Producătorii ridică deja preţurile.
O simplă privire aruncată pe site-urile magazinelor online sau o plimbare prin magazinele retailerilor de produse IT arată că începutul de an e, într-adevăr, cel mai bun moment pentru achiziţii de astfel de echipamente. Anul acesta, preţurile au luat-o la vale mai mult decât în anii precedenţi. La eMag, cel mai mare magazin online de profil, un laptop de top, care anul trecut costa 12.000 de lei, acum afişează o reducere de 25%, în jurul sumei de 9.500 de lei. Pentru cei care rămân adepţii achiziţionării pe compomente a unui PC, cu 4.000 de lei se poate construi un sistem foarte performant, al cărui echivalent ar fi costat dublu în urmă cu un an şi jumătate. Din păcate pentru cumpărători, dar şi pentru producători sau retaileri, nivelul actual al preţurilor este la limita de jos, sub care nu se mai poate coborî fără riscuri.
Rafturile retailerilor sunt aproape goale, se găsesc doar produse „mainstream“, ieftine şi care se vând repede. Reducerile substanţiale se aplică doar produselor de calitate premium sau apropiată, pentru a epuiza stocurile. „Având în vedere marjele cu care se operează, în piaţa de IT, reducerile se află între 10% și 20%, în funcţie de categoria de produse, existând bineînţeles şi ca