Ministerul Transporturilor a anuntat ieri ca va pune in functiune in urmatoarele zile un traseu pe calea ferata intre Gara Bucuresti Nord si Aeroportul Otopeni, distanta care va putea fi parcursa in circa 45 de minute si pentru care calatorii vor plati 6 lei.
"Am facut deja probele pentru trenul care va merge intre Bucuresti Nord si Otopeni, iar durata calatoriei va fi de 40-45 de minute. Nu este o solutie pe termen lung, insa este o solutie sigura, la care nu trebuie facuta nicio investitie, pana cand vor fi finalizate alte planuri marete de a conecta Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni", a declarat Radu Berceanu, ministrul transporturilor.
In cadrul aeroportului va fi deschisa o casa de bilete CFR de unde vor putea fi cumparate bilete catre orice destinatie. De asemenea, din orice gara din tara calatorii vor putea achizitiona bilete catre Otopeni.
In pretul biletului de la Gara de Nord la Otopeni este inclus transportul cu trenul pana in orasul Otopeni si transferul cu un autobuz care va merge pana la aeroport.
Trenul va merge pe ruta Bucuresti-Triaj-Chitila-Mogosoaia-Balotesti si ar putea pleca din ora in ora in functie de cerere, insa frecventa nu a fost stabilita inca de reprezentantii CFR Calatori. Trenurile folosite vor fi de tipul "Sageata albastra", iar viteza de deplasare va fi de 30 km/ora intre Bucuresti Nord si Mogosoaia, din cauza unei lucrari de reabilitare, iar intre Mogosoaia si Balotesti viteza este de circa 80-100 km/ora.
"Este posibil ca pana in luna martie sa finalizam lucrarile de reabilitarea a caii ferate Bucuresti Nord-Mogosoaia, iar atunci viteza de deplasare medie va fi de 80 de kilometri pe ora pe toata distanta", a declarat Cristian Ungureanu, directorul Regionalei CFR Bucuresti.
Proiectul nu va necesita nicio investitie majora, iar daca linia nu va avea succes va fi eliminata.
"Este o chestiune de c