Versiunea 1.8 TSI cu transmisie DSG este vedeta prea puţin cunoscută a compactei ceheşti, care altminteri poate fi văzută la orice colţde stradă.
În general, modelele Skoda nu sunt cele mai ieftine propuneri în segmentele pe care activează. În plus, nu fac prea des obiectul unor oferte promoţionale. Când se ivesc, acestea se limitează îndeobşte la echipamente opţionale oferite gratuit sau la preţuri mai avantajoase. Rar se iveşte câte o campanie clasică de discountare.
În pofida acestei realităţi, Skoda a devenit anul trecut cea mai de succes marcă străină care activează pe piaţa de autoturisme noi din România. Succesul s-a petrecut pe fondul păstrării unei cifre de vânzări comparabile cu aceea din 2007 (o scădere de doar 0,3%) coroborată cu prăbuşirea liderului istoric Renault (care a încheiat anul cu un regres de 34,2%!).
Paradoxurile continuă. Cel mai de succes model al mărcii din Cehia nu a fost şi cel mai ieftin (Fabia a terminat anul cu o scădere la vânzări de 12,3%), ci Octavia. Octavia cea nouă, nu vechea generaţie, păstrată încă în ofertă (sub titulatura Octavia Tour), la un preţmai mic.
Cele peste 9.000 de unităţi comercializate (plus 18,1% faţă de 2007) i-au asigurat un confortabil loc întâi în topul vânzărilor clasei compacte.
Schimbări minore
Un test lămuritor cu noua Skoda Octavia se impunea aşadar, mai ales după faceliftul primit de acest model în a doua jumătate a anului trecut.
La exterior, cea mai vizibilă schimbare se regăseşte în partea frontală. Grupurile optice sunt mai mari şi mai rotunjite în acelaşi timp. O tuşă personală şi discutabilă este reprezentată de inscripţionarea numelui Octavia pe laturile dinspre exterior ale farurilor. Grila radiatorului a fost la rândul ei restilizată, câştigând în proporţii.
Modificările din habitaclu sunt, f