După ce a fost eliminată din programă în urmă cu trei ani, teoria evoluţionistă îşi recâştigă statutul în manualele şcolare, alături de învăţăturile biblice. Sursa: Northfoto
La fix două sute de ani de la naşterea lui Charles Darwin, teoria evoluţionistă a acestuia rămâne un subiect controversat pentru şcoala românească. După ce, acum trei ani, a scos capitolul dedicat teoriei evoluţioniste din manuale, pe motiv că aceasta se învaţă „implicit“, Ministerul Educaţiei a hotărât să-l reintroducă în programa de clasa a VIII-a. Adepţii creaţionismului s-au strâns însă în jurul ideii că până şi biologia poate accepta câteva adăugiri de ordin creştin. Astfel, pe piaţa de manuale şcolare, au apărut „accesoriile curriculare“ care adaugă citate din Biblie lângă clasificările biologice.
Majoritatea elevilor pun miza pe religie
România rămâne astfel în rândul ţărilor care par a îmbrăţişa mai mult credinţa în Dumnezeu decât anumite explicaţii ştiinţifice.
Un studiu realizat la sfârşitul anului 2007 de Metro Media Transilvania şi Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, intitulat „Calitatea educaţiei în învăţământul preuniversitar“, arăta că 60% dintre cei intervievaţi considerau că religia explică mai bine apariţia omului şi a universului, în timp ce doar 27% se declarau încrezători în ştiinţă.
Apoi, 73% dintre intervievaţi afirmau că omul a fost creat de Dumnezeu, în timp ce doar 14% admiteau că ne tragem din maimuţă.
O simplă discuţie cu elevii Colegiului Naţional „Sfântul Sava“ din Capitală arată că subiectul, chiar dacă nu mai are parte de un capitol întreg în manuale, trezeşte încă atenţia tinerilor.
Fiecare îşi face o imagine
Pe când era în clasa a treia, Alexandru a ridicat două degete şi i-a pus o întrebare profesoarei de religie: „Se trag oamenii din maimuţă?“. Au dis