Pare greu de crezut, dar peste câteva zile vom putea ajunge cu trenul până la aeroportul de la Otopeni. Acesta este doar unul dintre planurile pe care administraţia Capitalei le propune pentru rezolvarea - sau, mai degrabă, ameliorarea - problemei traficului infernal. Sursa: Cosmin Marinescu
1 /.
Dacă majoritatea proiectelor sunt unele futuriste, vezi telegondola lui Onţanu şi autostrăzile suspendate ale lui Oprescu, trenul spre Otopeni este cât se poate de real. O arată şi anunţul de ieri al ministrului Transportului, Radu Berceanu, care spune că ruta Bucureşti Nord - Triaj - Mogoşoaia - Otopeni va fi deschisă în "câteva zile".
COMPARAŢIE
În prezent, la aeroport se poate ajunge cu maşinile personale, taxi-urile sau cu o cursă specială a RATB (783). Toate aceste mijloace depind însă de cât de aglomerat este drumul spre aeroport. Astfel, pentru o persoană care pleacă din sudul Bucureştiului, drumul spre Otopeni poate dura chiar şi 2-3 ore.
Pe calea ferată, timpul de deplasare este mult mai mic. Căile Ferate Române îl estimează la maximum 45 de minute. După călătoria pe şine, pasagerii mai au de parcurs un kilometru până la aeroport. Sunt însă câteva probleme care trebuie rezolvate: o staţie şi case de bilete la Otopeni şi găsirea modalităţii optime de transport pe acel ultim kilometru.
Varianta TER
De la bun început, trebuie spus că este un plan de fluidizare a traficului propus de doi tineri arhitecţi români. Proiectul trenurilor rapide în Capitală propune, printre altele, o rută directă spre aeroportul principal, care ar putea fi parcursă în doar 30 de minute. Linia T1 ar lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, pe o linie de tren deja existentă în proporţie de 90%. Rămâne astfel de contruit a zecea parte din traseu.
Liniile TER:
T1: Gara de Nord - Aeroportul Otopeni