Vanzarile auto au inregistrat in ianuarie o scadere de aproape 65%, la un nivel de aproape 8.200 de unitati, potrivit unor surse din piata, volum similar cu cel realizat in prima luna din 2008 numai de Renault si Dacia.
"In conditiile in care taxa de poluare (care intre lunile iulie si decembrie 2008 a avantajat importul de masini second-hand - n.red.) s-ar fi inregistrat si in ianuarie un import de autoturisme second-hand de peste 50.000 de unitati, in timp ce vanzarile de autovehicule nici nu s-ar fi apropiat de pragul de 5.000 de unitati", a spus Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania.
Cu toate ca luna ianuarie a fost una cu cele mai slabe rezultate din ultimii ani, aceasta s-ar putea sa nu fie cea cu rezultatele cele mai mici din 2009.
"Inca nu s-a ajuns la 'fundul sacului' si este posibil ca piata sa scada in continuare. Intrebarea care se pune acum este 'cat mai este pana la fundul sacului'. Minimul absolut va fi atins in prima parte a anului. Este greu de presupus ca va exista in 2009 o crestere precum anul trecut", a subliniat Popovici.
Automobile Dacia a inregistrat in prima luna a anului o scadere de peste 70% a vanzarilor, la 1.907 de autovehicule, dintre care 1.645 de autoturisme si 263 de vehicule utilitare. Volumul atins de constructorul autohton luna trecuta poate fi comparat cu vanzarile marcii Renault din ianuarie 2008. In acelasi timp, Dacia a atins pe piata locala o cota de piata de putin peste 23%, unul dintre cele mai scazute niveluri din ultimii ani. In conditiile in care uzina de la Mioveni a produs in ianuarie la o capacitate de 1.085 de unitati, cu 20% mai putin decat volumul de 1.360 de masini anul trecut, fabricii i-au fost necesare mai putin de doua zile pentru a acoperi cererea de pe piata locala. In luna ianuarie uzina de la Mioveni a produs auto