- Cultural - nr. 256 / 12 Februarie, 2009 In fiecare zi suntem asediati de o sumedenie de informatii, stiri, imagini, enunturi, pe care creierul nostru de-abia pridideste sa le prelucreze. E cert ca nu exista, intre imaginile pe care ni le furnizeaza televizorul, de pilda, niciuna inocenta. Fiecare dintre ele si toate laolalta incearca sa ne convinga, sunt purtatoarele unui mesaj, mai mult sau mai putin aparent, mai mult sau mai putin subliminal, prin care se cauta de zor captarea bunavointei telespectatorului, victima sigura a porpriei sale pofte de senzational, de informatie rapida, de distractie efemera. Nevoia fiintei umane de a cunoaste, nesatul cognitiv, s-au transformat, in epoca noastra, in inflatie de informatie, in stire nedigerata, in slogan politic sau in frugal enunt publicitar lipsit de orice semnificatie, redus la aparenta goala. Cunoasterea, demersul nobil al fiintei umane de a deslusi o parte din bezna misterelor ce ne inconjoara, a esuat, in zilele noastre in stire. Iar stirea, ca orice produs al societatii de consum, transmite un mesaj, e purtatoarea unei intentii pe care incearca sa o inculce in constiinta ascultatorului, telespectatorului sau cititorului de ziare. Manipularea prin intermediul mass-media nu este, asadar, o vorba in vant. Suntem, zi de zi, ceas de ceas, victime ale unei astfel de manipulari insidioase, de care nici macar nu ne dam seama si ale carei consecinte suntem departe de a le prevedea. Suntem produse ale civilizatiei imaginii, produse ale stirilor pe care le vedem si le citim, nemaiputand distinge deloc intre aparenta si esenta, intre esential si accesoriu, intre parte si intreg. IULIAN BOLDEA - Cultural - nr. 256 / 12 Februarie, 2009 In fiecare zi suntem asediati de o sumedenie de informatii, stiri, imagini, enunturi, pe care creierul nostru de-abia pridideste sa le prelucreze. E cert ca nu exista, intre imaginile pe care