Magazinele de tip discount s-au dublat pe parcursul anului 2008, în timp de retalerii de pe segmentul cash & carry au preferat să-şi consolideze poziţiile în piaţă. „Comercianţii din domeniul alimentaţiei au aplicat strategii diferite în 2008. Dacă numărul magazinelor de tip discount aproape s-a dublat în ultimele 12 luni, hipermarketurile şi-au reînnoit strategia de extindere şi au deschis noi magazine în centre comerciale sau în parcuri de retail, în locul unor unităţi de sine stătătoare, iar reţelele cash&carry au ales să-şi întărească centrele actuale, în detrimentul deschiderii altora noi”, se arată într-un raport al CB Richard Ellis Eurisko.
Principalii jucători de pe piaţa supermarketurilor sunt Billa, Carrefour Express şi Mega Image. Cei mai activi retaileri de pe partea hypermarketurilor au fost Carrefour, cu o reţea de 21 de unităţi, Real cu 18 şi Kaufland.
Dar, pe lângă acestea, magazinele de tip discount au fost cele mai active, neavând afectate planurile de extindere pentru acest an. În acest sens, Plus Discount a ajuns la 71 de unităţi, faţă de 50 cât avea la sfârşitul anului 2007. De aceeaşi competivitate au dat dovadă şi Penny Market, Profi şi Minimax, mai arată studiul.
Pe parcursul anului trecut stocul de spaţii comerciale a crescut cu 50%, la 70,88 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă la mia de locuitori, iar în Bucureşti există în continuare un deficit al stocului de spaţii comerciale. Totodată, studiul mai arată că cel puţin 50-60% din numărul total de centre comerciale anunţate vor fi anulate, întârziate sau finalizate cu o utilizare diferită.
Tranzacţiile cu hoteluri şi depozite au scăzut cel mai mult în 2008
În ceea ce priveşte valoarea tranzacţiilor cu proprietăţi imobiliare, 46% dintre acestea au fost cele de pe segmetul de retail, urmate de cele de pe segmentul spaţiilor de birouri, arată un studiu realiza