La Depoul de cale ferata îngusta de pe strada Fabricii de Zahar al Societatii Feroviare de Turism CFR din Targu-Mures, de mai bine de trei ani stationeaza in stare de conservare celebrul tren turistic „Muresul” care a plimbat ani la rand mii de targumureseni. Locomotiva cu aburi, construita in Polonia la Poznan, in 1948 a functionat fara intrerupere pana in 1997. In anul 2.000 trenuletul a suportat o reparatie capitala la Cluj si a fost repus in circulatie de catre Societatea de Turism Feroviar S.A Bucuresti. De atunci societatea a folosit trenuletul la cerere pentru zeci de excursii si pelerinaje la Sovata, Band, Bistrita, Lechinta Saseasca.
Ultima iesire din depou a fost in 2005 de Valentine’s Day, cand a stat la dispozitia celor 30 de cupluri targumuresene care s-au casatorit pentru o zi in vagonul gondola, iar cuplul castigator a primit cadou o excursie. Desi mocanita se afla in stare perfecta de functionare, nu a mai fost solicitat. Cu toate ca judetul Mures are cea mai lung tronson de cale ferata ingusta din Europa, depasind 300 de km, pe ruta Lechinta de Bistrita si Sovata, apoi Targu-Mures si Lechinta, Targu-Mures-Band-Mihes, acesta nu este exploatat. „Regret ca nici o minte luminata din conducerea judetului sau municipiului nu s-a implicat de ani de zile sa scoatem la rampa mocanita, chiar si numai in gara pentru decor, pentru a fi admirata de copii sau pentru curiozitatea tinerilor indragostiti care ar fi foarte dornici sa se fotografieze in trenulet, de ziua indragostitilor, sa nu mai vorbesc ca multi copii au vazut mocanite doar in filme”, a explicat seful de tren Ioan Astalus.
La Depoul de cale ferata îngusta de pe strada Fabricii de Zahar al Societatii Feroviare de Turism CFR din Targu-Mures, de mai bine de trei ani stationeaza in stare de conservare celebrul tren turistic „Muresul” care a plimbat ani la rand mii de targumureseni. Locomo