Calea Victoriei e trista. Criza a vaduvit-o de clientii de alta data, atrasi de vitrinele selecte al caror nume spunea o intreaga poveste. Asa se face ca unii patroni de magazine se gandesc deja sa-si inchida afacerea din zona. De cand mall-urile de cartier au cucerit clientela, vanzarile patronilor din zona istorica a Bucurestiului au scazut drastic. In cursul saptamanii, aproape ca nu intra nimic in casa, noroc cu week-end-ul, rezervat de bucuresteni shopping-ului. Ca sa supravietuiasca, patronii de magazine si-au renegociat contractile de inchiriere cu proprietarii. De exemplu, chiria pentru un spatiu comercial de 41 mp la parter si 100 de mp la demisol ajungea, anul trecut, la 4.500 de euro pe luna. Astazi, tarifele au scazut cu peste 30%, de la 31,9 euro pe mp la 21,2 euro pe mp se specifica intr-un comunicat de presa emis de EuroMetropola.
Aceasta tendinta de scadere a chiriilor pentru spatiile comerciale cele mai cautate (amplasate ultracentral si central) se manifesta pe toate pietele vest-europene. Specialistii in prognoze ne linistesc insa: Romania, alaturi de alte piete emergente precum Cehia Bulgaria, Polonia, Slovenia si Slovacia, vor avea o evolutie economica pozitiva in acest an, estimandu-se chiar o crestere a preturilor practicate pe metru patrat cu pana la 10%.
Ce se intampla in realitate pe piata bucuresteana? Unii proprietari de spatii comerciale au intrat, mai nou, la idei. Nu mai vor sa inchirieze decat pe termen lung, de preferinta unei banci. Sa nu auda in schimb de cazinouri si restaurante. Aceasta mentalitate este generata de contextual economic actual. In mintea omului de rand, investitia intr-un casino este riscanta, pe cand banca reprezinta o afacere eterna, ce daca e blocaj financiar? Adevarul este ca actualul context economic a determinat regandirea intregului plan de marketing in functie de posibilitatea de cumparare a