Fata de septembrie 2007 niciun abonament nu s-a ieftinit: operatorii cu tarife in lei au majorat preturile, in timp ce facturile companiilor care tarifeaza in euro au crescut automat din cauza deprecierii leului.
Pretul serviciilor de televiziune prin satelit nu s-a redus in ultimul an si jumatate, ci chiar s-a marit, chiar daca rata de crestere a numarului de clienti s-a diminuat, iar pe piata se bat cinci operatori, arata o analiza realizata de ZF. Astfel, toti cei trei operatori care lucreaza cu tarife in lei, respectiv Akta (fostul Max TV), Digi TV (RCS&RDS) si Focus Sat (UPC) au marit tarifele cu sume cuprinse intre 2 si 4,5 lei.
Pe de alta parte, si facturile platite de clienti pentru serviciile companiilor care tarifeza in euro, respectiv Dolce (Romtelecom) si Boom TV (DTH Television), au crescut, in parte din cauza evolutiilor de pe piata valutara. Din septembrie 2007, leul a pierdut aproape 30% in raport cu moneda europeana. Scumpirile vin insa si ca urmare a unor modificari de tarife, realizate de Boom si Dolce. Astfel, Boom TV nu mai incheie contracte pentru abonamentul de patru euro, primul plan tarifar disponibil in prezent avand un cost lunar de 7,99 euro, fara TVA.
Fata de septembrie 2007, tarifele Romtelecom pentru clientii care vor sa achizitioneze serviciile Dolce sunt mai mari, reflectand conditiile diferite de pe piata. Astfel, un client al serviciului de telefonie fixa al Romtelecom care achizitioneaza acum cel mai ieftin abonament Dolce va plati la sfarsitul celor doi ani de abonament cu aproximativ 16 euro mai mult decat un utilizator care s-a abonat in septembrie 2007, conform calculelor ZF. Operatorii au schimbat semnificativ si costurile de instalare pentru televiziunea prin satelit, care reflecta atat diferentele dintre situatiile financiare ale companiilor, cat si obiectivele urmarite pe piata.
Una dintre ce