MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, al patrulea jucator de pe piata distributiei de carburanti, spune ca lucrul cel mai dificil in 2009 este planificarea activitatii.
"Ce putem face acum este sa taiem din costuri intr-un context in care cel mai dificil lucru de facut este sa-ti planifici activitatea pentru 2009. Marele nostru avantaj in fata competitorilor nostri este ca nu avem imprumuturi bancare si deci nu avem problemele care decurg din acest lucru. Putem spune ca avem o situatie fi-nanciara sanatoasa si ca avem libertatea de a ne face planul de afaceri fara aceste constrangeri", spune Zsolt Szalay, country chairman al MOL Romania.
De la inceputul acestui an, potrivit datelor primite de la Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutiei din Romaniei (UNTRR), organizatie cu care MOL a semnat un contract de livrare de carburanti anul trecut, consumul a scazut cu circa 7,5% fata de ianuarie, anul trecut. Scaderea ar putea fi insa si mai mare daca se ia in calcul si reducerea consumului de carburanti la nivelul clientului individual.
"Ne confruntam cu provocari in ceea ce priveste volumele vandute in sensul scaderii acestora fata de aceeasi perioada a anului trecut. Din decembrie erau vizibile aceste semne. Sunt companii mici de transporturi care au falimentat, cele care au masinile in contracte de leasing le-au abandonat. Marii trasportatori care aveau contract cu Dacia de exemplu si-au redus livrarile. Daca nu-si folosesc masinile, nu-si folosesc nici soferii. Oamenii stau acasa si in concluzie consuma mai putin la nivel individual. La nivelul pietei, volumele de carburanti au scazut atat pe partea de clienti individuali, cat si pe partea de clienti corporate", explica reprezentantul MOL Romania.
In acest context, extinderea retelei de benzinarii MOL nu va avea acelasi ritm ca anul trecut, cand au fost deschise 9