Daca ar fi sa ne luam dupa primele cinci zile din Berlinala, festivalul este extrem de feminin anul acesta. Pana si Jude Law interpreteaza rolul unui travestit (in "Rage", un film deosebit de prost al lui Sally Potter), primul titlu eminamente masculin al festivalului fiind proiectat azi, luni: "The Messenger", debutul in lungmetraj al scenaristului Oren Moverman, despre doi fosti combatanti in razboiul din Irak.
Conditia femeii, traficul de carne vie, relatiile dintre femei mature si pusti carora de-abia le-au dat tuleiele, iata doar cateva din principalele teme feminine ale festivalului vestit pentru abordarile sale intens sociale, care bifeaza anul acesta si victimele abuzurilor din fosta Iugoslavie sau obsesia tineretii vesnice in "Storm", respectiv "The Countess", ambele filme cu Anamaria Marinca intr-un rol principal.
Vedeta festivalului este fara indoiala Kate Winslet, al carei "The Reader", despre o fosta gardiana de la Auschwitz indragostita de un licean (David Kross) in Germania anilor '60 a fost asteptat cu imensa nerabdare de publicul local. Extrem de entuziasta si plina de aplomb, Winslet a fost prima din sirul de vedete invitate la Berlinala, principalele intrebari ale jurnalistilor vizand numeroasele scene de sex din "The Reader", dar si machiajul de imbatranire pentru care actrita pierdea zilnic cel putin sapte ore. Winslet a fost urmata la masa de conferinte de Kerry Fox, Anamaria Marinca, Golshifteh Farahani, doar o parte din lunga lista de actrite invitate in festival, care continua cu Michelle Pfeiffer, Kathy Bates, Demi Moore, Zhang Ziyi, Renee Zellweger sau Angela Bassett.
Anul acesta si Romania este bine reprezentata la Berlinala. Daca pe Anamaria Marinca deja am vazut-o de doua ori in festival, cel mai mult mi-a placut Andreea Bosneag. Nici nu aveai cum sa auzi de ea pana acum, dar cu siguranta vei mai auzi de actrita in va