Brandurile autohtone Farmec şi Elmiplant se află în topul cremelor preferate ale româncelor. Deprecierea leului în faţa euro a lovit până şi în buzunarele femeilor care au început să fie mai atente la preţuri atunci când îşi cumpără produsele cosmetice. Chiar dacă magazinele şi farmaciile abundă de produse pentru îngrijirea tenului scumpe şi renumite la nivel internaţional, româncele preferă produsele autohtone. Dovada vine din faptul că Farmec este lider detaşat din punct de vedere al vânzărilor de cremă de faţă. Din urmă vin Garnier, Beiesdorf, L’Oreal şi producătorul român Elmi Prodfarm.
Cumulat, primii cinci competitori de pe segmentul produselor pentru îngrijirea tenului deţin peste 73% din volumul vânzărilor de astfel de produse şi aproape 70% din valoarea acestora, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă MEMRB.
”Produsele româneşti sunt mai ieftine şi presiunea pe bugetul familiei este mare din cauza creşterii cursului de schimb. Consumatorul din clasa medie din România se orientează în decizia de achiziţie după discounturi şi preţuri mici. Mult şi ieftin”, ne-a explicat Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame România.
Produsele româneşti, convenabile la preţ
Unul dintre motivele pentru care femeile din România preferă produsele autohtone este că acestea au un raport calitate-preţ foarte convenabil, potrivit datelor primite de la producători. „Produsele Elmiplant şi Bioten (produse de Elmi Prodfarm, n.red.) sunt apreciate şi au ajuns în acest top datorită raportului calitate-preţ foarte bun”, ne-a declarat Andreea Cremenescu, directorul de marketing al Elmi Prodfarm.
Când vine vorba de criteriile în funcţie de care îşi aleg româncele cremele de faţă, primul factor în luarea deciziei este tipul de ten. Potrivit Monicăi Tatoiu, circa 75% dintre românce cumpără creme pe